در راستای خواسته های بحق شهروندان مسیحی در اهواز تلاش خواهیم کرد/ حضور ادیان، اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم  می‎تواند الگویی برای دنیا باشد

  حسین‎زاده بیان داشت: هویت ایرانی و اسلامی دارای مولفه‎هایی است و حضور ادیان، اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم  می‎تواند الگویی برای دنیا باشد چراکه این اقوام و ادیان، با رفاه و انسجام، در شادی‎ها، سختی‎ها و مرارت‎ها در کنار یکدیگر هستند.
کد خبر: ۵۴۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 26 December 2017

علی‎حسین‎ حسین‎زاده در مراسم سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) که با حضور خسرو نشان، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و جمعی از پیروان مسیحیت در کلیسای اهواز برگزار شد، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) و نیز آغاز سال نو میلادی اظهار داشت: شهروندان مسیحی در شهرستان اهواز دارای خواسته‎های به حقی هستند که تلاش خواهیم کرد به این خواسته‎ها رسیدگی کنیم و در راستای بهبود اماکن مذهبی مسیحیان نیز هر چه در توان داریم انجام دهیم.  

وی افزود: در این خصوص بنده و مجموعه استانداری آمادگی خود را اعلام می‎کنیم و اطمینان دارم دکتر نشان، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان نیز که خود فردی دانشگاهی است و در حوزه ادیان تدریس کرده است، پیگیری‎های لازم را انجام خواهد داد. 

  حسین زاده ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع مسیحیان اهواز عنوان کرد: جای بسی افتخار است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، چنین پیوند مستحکمی میان ادیان مختلف وجود دارد. 

  حسین‎زاده بیان داشت: هویت ایرانی و اسلامی دارای مولفه‎هایی است و حضور ادیان، اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم  می‎تواند الگویی برای دنیا باشد چراکه این اقوام و ادیان، با رفاه و انسجام، در شادی‎ها، سختی‎ها و مرارت‎ها در کنار یکدیگر هستند.


همچنین خسرو نشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) به عموم مسیحیان ایران و استان خوزستان ابراز امیدواری کرد: در سایه احترام متقابل به ارزش‎ها و آیین‎های آحاد مختلف مذهبی، سرنوشت خوبی برای همه ایرانیان رقم بخورد.


وی خطاب به جمیعیت مسیحی حاضر در مراسم عنوان کرد: امروز برای من روز مبارک و میمونی است چراکه توانستم در جمع همشهریان مسیحی قرار گیرم که این برای من موضوعی بسیار لذت بخش است و من این لذت را مدیون دعوت شما مسیحیان عزیز و حضور در این مکان  ارزشمند هستم.


مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: این مکان‎های مذهبی نمایانگر روح معنوی جامعه هستند و وقتی در این مکان‎ها حضور پیدا می‎کنیم، به هرکدام از ما حس احترام دست می‎دهد. 


وی افزود: وظیفه ما علاوه بر حفظ آیین‎ها و معنویت جامعه، حفظ هویت تاریخی مشترکی است که داریم و امیدوار هستم تلاش در جهت تحقق این موارد روز به روز افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار